HTML

Qcsi

Mindennapi történetek egy átlagember és családja életéről, külföldön töltött napjairól, örömökről, megpróbáltatásokról...

Friss topikok

  • fotofika: Szia Kucsi! Már vártam az írásod, de nagyon. Folyamatosan online néztem merre jársz, meg hivogatt... (2013.10.20. 21:16) A hosszútávfutó magányossága, avagy Budapest Maraton 2013
  • iszlipó: "A sünik elmennek a bagolyhoz tanácsot kérni, hogy mit tegyenek, mivel mindig zaklatja őket a róka... (2011.11.17. 15:27) Kockázatelemzés
  • mikette: Szia, kedves svájci magyar, igazad van Svájcot illetően, de Svájc az nem a Nyugat, az valóban egy ... (2011.08.06. 07:41) Tőlünk Nyugatra
  • nd2: hi Kucsi, továbbra is q jó a szöveg, ahogy a leglényegtelenebbnek _tűnő_ dolgokat is képes vagy r... (2010.07.17. 20:45) Üzleti turizmus 2, avagy a franciák
  • BEndre: Szia qcsi! Gratulálok Dánielhez, sajna már rég pattantam fel a blogra, kár volt kihagyni de... na ... (2008.12.27. 21:42) Kucsera Dániel

Linkblog

Első nap

2010.02.12. 23:17 qcsi

 

Most kezdtem az új munkahelyemen. Nem rossz, de előfordulhat, hogy egy-két dolgot át kell majd még gondolnom. Lehet például, hogy nem kellett volna beleírni az önéletrajzomba, hogy tudok németül. A légi iparban mindenki beszél angolul, az interjú is így zajlott, ki gondolta volna, hogy ennél a cégnél mindenki svájci vagy német.
 
Rögtön az első nap beültettek egy 8 órás foglalkozásra, ahol a vállalatot mutatták be nekünk, újoncoknak. Németül. Szerintem egész jól ment, nagyjából mindig jó helyen bólogattam, de egyszer majdnem lebuktam. Az egyik szaki, aki a hangárakat mutogatta, megkérdezte, hogy ki fog technikai osztályon dolgozni, amit én úgy értettem, hogy ki dolgozott már hasonló technikai hátterű helyen. Felraktam a kezem, mire ő megkérdezte, hogy hol? Mondom Lufthansa Technik Budapest, például. Eléggé megnyúlt az arca a konkurencia említésére, de aztán rájöhetett, hogy mi van, mert kijavított, hogy áááá, maga biztosan onnan jött. Mondom igen. És-hol-fog-itt-dolgozni? Kérdezte lassan, hangosan, tagoltan. Ja, mondom a beszerzésen. Gondolom az öreg azt az osztályt nem ítélte elég technikainak, mert csak lemondóan legyintett egyet. Többször inkább nem szerepeltem. A kollegáim, meg a főnököm is németül magyaráznak, így egy kicsit nehezebb megértenem, hogy mi is lesz a feladatom, de rajta vagyok.
 
Egyedül az vigasztal, hogy Seung-Jin is elkövette ugyanezt a hibát, csak ő hétfőn még a vízumát intézte, én meg nem szóltam neki, így kedden érte a sokk. Mondjuk nála nem ez az egyetlen gond. Azt mondja, az albérlete kívül esik a komfort zónáján. Én mondtam, hogy nézze meg azt a kurva lakást mielőtt aláírja a szerződést, de mindig az volt a válasz, hogy 3 perc séta a reptértől, csak 1000 CHF egy hónapra, még a vízumot sem kérik, ennél jobbat keresve sem találna. Így most egy munkásszálláson lakik, van 2 afrikai lakótársa, minden este kulcsra zárja a szobáját, a WC meg a zuhanyzó a folyosón van, emeletenként kettő-kettő, a villany egyikben sem ég. Kb. 3 percenként felszáll egy repülő a tetőt súrolva és minden reggel rányit egy anyaszült meztelenül fogatmosó fickóra a fürdőben.
 
Azért remélem megszokja, mert tényleg nagyon olcsó és ahogy meséli, valóban nagyon közel van. Ma meghívott magához, de kidumáltam magam.
 
Legközelebb majd a mi új lakásunkról is mesélek, csak előbb költözzünk oda.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://qcsi.blog.hu/api/trackback/id/tr471738068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása